طب و تغذیه اسلامی ایرانی

ترویج سبک و آداب زندگی اسلامی ایرانی مطابق با احادیث روایات و قرآن کریم

طب و تغذیه اسلامی ایرانی

ترویج سبک و آداب زندگی اسلامی ایرانی مطابق با احادیث روایات و قرآن کریم

Islamic medicine and nutrition
الطب الإسلامی والتغذیة

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

به علت مصادف شدن ماه مبارک رمضان با فصل تابستان بهتر است که در فاصله‌ی افطار تا سحری با مصرف چند میوه آب‌دار از کمبود آب بدن خود پیشگیری کنید.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  کمبود آب بدن مشکلی است که در فصل تابستان بیشتر از دیگر فصل‌ها به دلیل تعریق بالا شخص را مبتلا می‌کند پس بهترین راه مقابله با این کمبود مایعات و ویتامین‌های بدن آشنایی با میوه‌های آب‌دار است.
 
مرتضی صفوی، متخصص تغذیه در این باره می‌گوید: میوه‌ها و سبزیجات از مناسب‌ترین مواد مغذی است که می‌تواند مایعات بدن فرد را تأمین کند.
 
وی ادامه داد: این میوه‌ها عبارت‌اند از توت‌فرنگی، کرفس، هندوانه، خیار، تربچه و طالبی است.
 
آشنایی با فواید این میوه‌های آبدار
خیار یکی از پرآب‌ترین سبزی‌ها است که 96 درصد آب دارد و شما می‌توانید در سالاد و ماست و یا به تنهایی آن را مصرف کنید، این سبزی پر آب دارای ویتامین C وD است.
 
وی بیان کرد: از کاهوها که 95 درصد آب دارد می توان در ساندویچ به خصوص ساندویچ مرغ استفاده کرد و به جز آب موجود دارای ویتامین E و فیبر است.
 
وی افزود: کرفس 95 درصد آب دارد و کالری بسیار کمی در هر ساقه دارد که با خوردن آن اشتهای فرد کاهش می‌یابد و طالبی 90 درصد آب دارد و دارای ویتامین A است.
 
این متخصص تغذیه در پایان گفت: آب به سوخت و ساز و تأمین املاح مثل پتاسیم و سدیم کمک می‌کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی