طب و تغذیه اسلامی ایرانی

ترویج سبک و آداب زندگی اسلامی ایرانی مطابق با احادیث روایات و قرآن کریم

طب و تغذیه اسلامی ایرانی

ترویج سبک و آداب زندگی اسلامی ایرانی مطابق با احادیث روایات و قرآن کریم

Islamic medicine and nutrition
الطب الإسلامی والتغذیة

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰
پیام فرح بخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: میزان کالری که افراد روزه دار در ماه مبارک رمضان مصرف می کنند با ماه‌های دیگر تفاوتی نمی‌کند و تنها نکته مهمی که باید رعایت  کنیم استفاده نکردن از غذاهای خیلی چرب و شیرین و داشتن رژیم غذایی مناسب است.
 
وی افزود: میزان کالری و انرژی که کارمندان و افراد خانه دار استفاده می‌کنند با یکدیگر تفاوتی ندارد ولی اگر کسانی باشند که در فضای آزاد کار بدنی انجام می‌دهند و میزان زیادی از انرژی‌ آنان هدر می‌رود، چه در ماه رمضان و چه در روزهای دیگر باید انرژی بیشتری را به بدن خود برسانند.
 
فرح بخش تاکید کرد: 8 تا 12 لیوان آب نیز حتما باید در ماه رمضان بین وعده افطار تا سحر مصرف شود تا فرد با کمبود آب مواجه نشود و بهتر است که با وعده اصلی همراه نباشد و اگر فرد نمی‌تواند این میزان آب را  به بدن برساند، می‌تواند از سبزیجات و میوه‌جات در افطار و به خصوص در هنگام سحر استفاده کنند.
 
وی در پایان گفت: وعده‌ی سحری به هیچ عنوان نباید حذف شود و فرد باید حتما 3 تا 4 گروه از هرم غذایی را مصرف کند که این هرم شامل نان و غلات، گوشت‌ها، سبزی‌جات و مقدار کمی شکر و روغن می‌شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی